למה כדאי לכם למחזר משכנתה

לשיתוף ברשתות החברתיות:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

מחזור זה טוב – את זה רובנו יודעים.

אבל לרוב אנחנו יודעים את זה לגבי פחי האשפה המיועדים למיחזור פסולת, מטרתם חשובה גם היא, אך כנראה לא יכולה לחסוך לכם מאות אלפי שקלים – בפעולה יחסית קצרה ופשוטה.

אז למה בעצם, כמעט ולא עושים את אותה פעולה קצרה שיכולה לחסוך כסף רב? הסיבה העיקרית לכך היא חוסר ידיעה. רוב האנשים שלוקחים משכנתה בטוחים שהם נמצאים במסלול של חתונה קתולית שאין ממנה דרך חזרה. האמת? זה די מובן, מפני שהבנקים יעשו הכל כדי שתשארו באותו מסלול ישן ולא תזלגו אל מסלולים ובנקים אחרים. יחד עם זאת, הבנקים לעתים ישמחו להציע את השירותים שלהם ללקוחות הנמצאים אצל המתחרים, אז כנראה שהכל יחסי. בכל מקרה, הרבה מאוד לווים משקיעים את מיטב המחקר והמעקב בהתחלה, ולאחר מכן אינם טורחים להתעדכן במצב השוק והמשכנתה עצמה – העיקר מבחינתם הוא שהם נמצאים בביתם, ותשלומי מתבצעים כסדרם.

אדישות היא שורש להרבה בעיות בדורינו, והגיע הזמן שתצאו גם אתם ממעגל האדישות ותתחילו להשפיע על החיים שלכם לטובה. אז למה בעצם, צריך לבצע בדיקת עומק תקופתית למיחזור משכנתה?

נתחיל בהסבר קצר: מיחזור משכנתה הוא הליך מיוחד המאפשר לכם להחליף את המשכנתה הנוכחית במשכנתה חדשה, ובכך להיכנס למסלול חדש ומעודכן (אם זה כדאי כלכלית), בשאיפה לשפר את תנאי המשכנתה שלכם. יש כאן לא מעט שירימו גבה לנוכח הצעה זו, מפני שמבחינתם מספיקה משכנתה אחת – אבל מה אם תגלו שמדובר אצל רובכם בהליך שבמקרים רבים אסור לוותר עליו?

משכנתה או בשמה הנכון – מימון לדיור מגובה משכנתה אינה אוסף הלוואות אלא השקעה במינוף! וככזאת חייבת בבדיקה תקופתית לבחינת תנאים משתנים בפרמטרים השונים שלה (אם יש לכם השקעה של מיליון ש”ח בבית השקעות, לא תבחנו אותה לפחות אחת לשנה לראות מה עשתה וכיצד לשפר ולהוריד דמי ניהול או לשפר תשואה?)

השוק משתנה – אין מה לעשות, מה שעבד לפני 5 שנים כנראה לא יעבוד היום. אנחנו נמצאים בעולם דינאמי שבו מה שהיה רלוונטי אתמול לא בהכרח יהיה רלוונטי היום, ולעתים יגיע להפך הגמור תוך זמן קצר. עולם המשכנתאות לא פועל תחת חוקיות שונה ולכן הרבה מאוד מסלולים שהיו נחשבים לטובים אז איבדו מגדולתם עקב תחרות, שינוי ברגולציה ועוד כהנה וכהנה סיבות. מחקר קצר יכול לגלות לכם מסלולים שהיו בגדר חלום בתקופה שבה לקחתם את המשכנתה, ועכשיו תוכלו להגשים אותו.

אתם השתניתם – גם תושבי העולם הדינאמי יכולים להיות דינאמיים בעצמם. מה שאז נראה לכם כמוגזם או אפילו בלתי אפשרי, יכול להיות מנת חלקכם היום יומית. השתדרגתם? מרוויחים הרבה יותר מפעם? קיבלתם או  חסכתם סכום כסף משמעותי? הגיע הזמן לקחת מסלול שיוכל לתת לכם מענה של טווח קצר יותר ולשלם קרן נמוכה יותר.

לצערנו, קיימים גם מקרים הפוכים בהם המצב נהיה פחות אידיאלי, ולכן יש צורך במעבר למסלול עם תשלומים חודשיים נמוכים יותר, לפחות עד שהסערה הפיננסית תעבור.

שינויים במשק – השינויים החיצוניים לא מתבטאים רק בבנקים ובהיצע שלהם. במידה והריבית במשק או השווי של מטבע מסוים ירד בצורה משמעותית, הרי ששווה לבדוק מעבר למשכנתה צמודת מדד שתוכל לתת לכם ריבית נמוכה במיוחד. מדובר באחד המקרים בהם לפזול לצד משתלם.

החלפת נכס – הנכס שרכשתם בעבר כבר לא עונה על הדרישות שלכם? מצאתם נכס טוב יותר? לעיתים ניתן למכור את הנכס ולבצע מיחזור משכנתה תוך כדי גרירה שיקנה לכם מסלול חדש לחלוטין על הנכס החדש. על פניו, נראה שכמעט תמיד מומלץ לבחור באופציה זו במידת הצורך – המשכנתה הנוכחית מתאימה לנכס הישן, והסיכויים שהיא תתאים גם לחדש נמוכים משמעותית.

תיקון טעות – אין מה לעשות, רוב הלווים בימינו לא עשו את ההחלטה המושכלת ביותר ולא בחרו בבחירה הטובה ביותר עבורם. אמנם אין עדיין מכונות זמן, אבל כן ניתן לתקן טעויות מהעבר באמצעות הליך מיחזור המשכנתה, ואולי עם הכסף שתחסכו תוכלו לבנות מכונה שכזאת.

כמו שניתן לראות, מיחזור משכנתה יכול להיות רלוונטי לחלק נכבד מהלווים כיום, ואין שום סיבה שלא יהיה רלוונטי גם לכם. מומלץ לבדוק את האופציה עם יועץ מימון שיוכל גם להסביר לכם על ההליך לעומק, גם לבדוק את המסלול הנוכחי ולהתאים לכם מסלול חדש, תוך ליווי בהליך המיחזור עצמו כדי להגיע לתוצאות הזולות ביותר במונחי עלויות (כמה צפוי שיעלה לכם כל שקל הלוואה?). מעוניינים? השאירו פרטים וניצור עמכם קשר בהתאם.

מאמרים נוספים

אנחנו כאן בשבילכם

לוקחים משכנתא ויש לכם שאלות? מעוניינים להצטרף להתאחדות?

מלאו טופס זה ונציג מטעם ההתאחדות יחזור אליכם בהקדם

לעולם לא נחלוק את הפרטים שלכם עם אף גורם אחר

לעולם לא נחלוק את הפרטים שלכם עם אף גורם אחר